Indeed Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves - Ar-Ra'd: 11

Sunday, August 21, 2011

HB to ME :)


Salam semua...
Hari ini hari lahir aku..cukup dan genap umur ku 22tahun.. muda lagi owkeyhh..hihihi.
disini aku merangkap jutaan syukur kepadaNya..dengan limpah kurniaNya dapat lagi aku merasai dan menduduki di bumi Allah yang satu ini. teramatamat bersyukur!

Dulu aku pernah hampir lemas/mati semasa aku trip ke
air terjun dekat tasik kenyir.lupa plak nama tempat tu..mmg dah lama.peristiwa lama. time tu aku ikut trip sekolah.baru darjahdarjah. tapi tak ingat darjah berapa. 4? 5? AH;lupa* Nasib baik mak aku cikgu, dia pon ikut sekali. Kalau tak aku menangis seorang diri kat sana. Ceritanya begini,, time nak mandi tu,,aku tak sabar nak naik atas batubatu..nak main n nak mandi kat tempat tinggi macam kawankawan lain mandi. Time tu mak aku suruh tggu dlu,, sabar. tggu akak aku. tp ak DEGIL. aku gi jugak! heee.

Then, ak pijak la batubatu untuk sampai ke sane. pijak punya pijak,, jalan punya jalan,,then,,ak belum sempat lg nak melangkah ke batu seterusnya,, sLURPPPghhghghhhh! ak jatuh. batu LICIN. Nasib baik time tu tangan ak cekap dan pantas.
terus ak berpaut pada batu yang manamana ak dapat capai. air terjun ni atas bukit..n turun ke tasik kenyir..hanya Allah saja yg tahu...betapa takut gila aku masa tu.ak pandang bawah...tasik yang serba luas seakan-akan menunggu ketibaan ak untuk jatuh ke dalam halamannya. air mencurahcurah ke muka ak. ak mula rasa susah nak bernafas. air masuk idong kottt...time ni ak x ingat ak jerit mintak tolong @ tidak.

Then, Heres come the HERO. He saves me. OH tenkiu CIKGU KASMAN. dia yang selamatkan aku. kalau dia tak de.. tak selamatkan ak time tu,, ak tak tau ak masih berpeluang lagi ataupun tidak untuk mengecapi ap yang ak ada sekarang. TERIMA KASIH CIKGU KERANA MENYELAMATKAN SAYA. (mcm entry hari guru plak) heee..

So saya harap dgn bertambahnya angka umur saya,,saya harap saya akan menjadi lebih:
  • matang
  • cantik
  • bijak
  • berilmu
  • beramal ibadat
  • ketetapan iman
  • panjang umur
  • murah rezeki
  • mudah dapat kerja
  • ramai kawan
  • ramai orang yang menyanyai diri ini.. wekkss :P
  • penyabar
  • suka ke arah keislaman
  • suka beribadat
  • suka baca quran
  • suka menolong rakanrakan kesusahan
  • tidak memandang rendah kepada seseorg.
  • belajar bersungguhsunggu
  • tidak malas
  • rajin

dan sebagai nyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
jadi..hari lahir saya hari ini 21 ogos tau kawankawan dan kita puasa pun di 21 ramadhan hari. jarang berlaku macam ni! jadi saya juga berharap,, saya akan dapat memanfaatkan diri saya kearah lebih beribadat untuk mencari barakah di 10 hari terakhir bulan ramadhan yang mulia ini,,,

Selamat berpuasa dan selamat beribadah kawan kawan semuaaaa..... :)



MyEm0.Com
truly.deeply.madly.lovely
Image Hosted by ImageShack.us

2 comments:

Nur Sya said...

ink! besday awk ke?? hepy belated besday yer my ex romet!!

.ain.™ said...

ye la syg! awk je lmbt wish! sobbbs ;P

© ヅ TohPuan AA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena