Indeed Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves - Ar-Ra'd: 11

Tuesday, May 11, 2010

Jahat ke?

4 Golongan.LELAKI.Yang.Ditarik.oleh.WANITA.ke.NERAKA

1) AYAHNYA - apabila seseorg ayah x mempedulikan anak2 pmpnnya smsa di dunia,iaitu x mmberikan sgla keperluan agama sperti mnjaga solat, mengaji & sbgainya. Dia bukan shja membiarkan anak2 pmpnnya x menutup aurat,bahkan memberi kemewahan dunia shja..maka dia akan ditarik oleh ANAK PEREMPUANNYA..

2) SUAMINYA - apabila suami x mempedulikan tindak tanduk isterinya sperti bergaul bebas di pjbt dan memperhiaskan diri bkn untuk suaminya tp untuk pandangan kaum lelaki yg bukan mahram. apabila suami berdiam diri wlaupun dia seorg yg alim seperti tidak menangguhkan solat & puasa x pernah tinggal,maka dia akan ditarik oleh ISTERINYA...

klik gambar untuk paparan yg lebih jelas
3) ABANG-ABANGNYA - apabila ayah sudah tiada, tanggungjawab mnjaga maruah wanita iaitu ibu & adik pmpn jatuh kpda abg-abgnya. jikalau mrka hnya mementingkan kluarganya shja & adik pmpnnya dibiar melencong drpda agama islam, maka tunggulah tarikan ADIKNYA di akhirat kelak.

4) ANAK LELAKINYA - Apabila seorang anak tidak menasihati ibunya perihal kelakuan yg haram menurut islam, bila ibu mmbuat kmungkaran mengumpat, mengata & sebagainya, maka anak itu akan disoal & dipertanggungjawabkan di akhirat kelak & nntikan tarikan IBUNYA..
bagi kaum Hawa, kasihanilah ayah anda, suami anda, abang2 & anak2 lelaki anda..kasihanilah mereka dan diri anda sndiri,jalankan perintah Allah dengan ikhlas...Dan tidak dilupakan juga pada kaum Adam yang bergelar ayah/suami/abang/anak lelaki,, anda seharusnya memainkan peranan yg betul dalam menjalani kehidupan seharian untuk mendapatkan keredaan dan keberkatan hidup dari Allah SWT.

Wallahu'alam bissowab.





MyEm0.Com
truly.deeply.madly.lovely
Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

© ヅ TohPuan AA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena