Indeed Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves - Ar-Ra'd: 11

Thursday, December 17, 2009

Ahlan Wa Sahlan Ya Muharam 1431H


Doa awal tahun serta maksudnya skali.
(dibaca selepas solat asar dlm erti kata lain dalam waktu asar)


Doa akhir tahun serta maksudnya.
(dibaca selepas solat maghrib dlm erti kate lain dalam waktu maghrib )
hehe

sudah setahun kita menjalani kehidupan yang penuh onak dan duri, sudah setahun kita manghadapi berbagai-bagai cabaran dan dugaan dalam memperjuangkan agama Allah s.w.t, sudah setahun berbagai-bagai amalan baik yang telah dilakukan yang sudah semestinya Allah s.w.t akan membalasnya dengan ganjaran yang tidak ternilai dan sudah setahun jugalah segala perbuatan buruk dan dimurkai Allah s.w.t tidak dapat diundur kembali walaupun dengan menangis sehingga keluar air mata darah sekalipun ia sememangnya telah berlalu dan tidak dapat diubah melainkan dengan berdoa dan memohon keampunan dari Allah s.w.t.

hopefully gambar tu jelas sgt²..baru je amik tadi. moga2 korang x terlambat bace doa tu.. moga tahun ni kita diberkati oleh-Nya. Amin.

tanamkanlah didalam diri kita sempena Tahun Baru Hijrah untuk kita berhijrah dari segala bentuk amalan dan perbuatan buruk kepada yang lebih baik dan mendapat keredhaan Allah s.w.t. Jadikan Hijrah ini sebagai satu titik permulaan bagi mengukuhkan keimanan, meningkatkan ketakwaan dan meneguhkan syariat islamiah agar kita menjadi individu Muslim yang aktif, positif, produktif dan inovatif agar bersesuaian dengan firman Allah s.w.t yang bermaksud :

“Kamu merupakan sebaik-baik Ummah yang telah dikeluarkan untuk seluruh umat manusia…..“
Wallahu'allam bissawab..
MyEm0.Com
truly.deeply.madly.lovely
Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

© ヅ TohPuan AA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena